پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » اقتصادی » تجهیز بیش از  90 درصد شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان به سیستم تله متری

تجهیز بیش از  90 درصد شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان به سیستم تله متری

کد خبر: 9989

مدیر عامل آبفای استان اصفهان گفت: با راه اندازی سیستم تله متری در 637 نقطه در تاسیسات آبرسانی شهرهای استان اصفهان، بیش از  90درصد شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ از این تکنولوژی برخوردار شدند. 

رخدادشهر:حسین اکبریان با بیان اینکه در تابستان امسال توانستیم با مانیتورینگ و کنترل تاسیسات آب به صورت لحظه به لحظه آب شرب را به صورت عادلانه توزیع کنیم اعلام کرد: آبفای استان اصفهان علاوه بر مانیتوریگ تاسیسات آب در نقاط شهری، کنترل و پایش لحظه به لحظه تاسیسات آب در روستاها را نیز در دستور کار قرار داده است.

اکبریان افزود: در یک سال گذسته 120 نقطه از تاسیسات آبرسانی در روستاهای استان مجهز به سیستم تله متری و تله کنترل شده اند که این امر نه تنها توزیع عادلانه آب با فشار یکسان را در روستاها به همراه داشته، بلکه از هدر رفت آب نیز در روستاها جلوگیری به عمل آمده است. 

وی افزود: در حال حاضر تاسیسات آب بسیاری از نقاط استان شامل  مخازن آب، ایستگاه های پمپاژ، چاه ها، شیرهای فشار شکن، خطوط اصلی انتقال، شبکه توزیع آب، تصفیه خانه های آب و آب شیرین کن ها به وسیله سیستم تله متری و تله کنترل  مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرند.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه تنظیم فشار یکنواخت شبکه آب که عامل بسیار مهمی در توزیع عادلانه محسوب می شود تنها یکی از مزیت های سیستم تله متری در تاسیسات به شمار می آید، خاطر نشان ساخت: کاهش استهلاک تجهیزات و تاسیسات، جلوگیری از سر ریز مخازن، افزایش عمر تاسیسات، بالانس شبکه توزیع و هدر رفت آب از دیگر مزیت های تجهیز تاسیسات آب به سیستم تله متری است. 

اکبریان دسترسی پایدار همه مردم در شهرها و روستاها به آب شرب را ضروری دانست و اظهار داشت: آبفای استان اصفهان برای تحقق چنین امری از همه عواملی که در این فرایند موثر هستند به نحو مطلوب بهره مند می شود که در این راستا می توان به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا اشاره کرد.

انتهای پیام/

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید